aamandakarlsson

Alla inlägg den 22 november 2011

Av amanda karlsson - 22 november 2011 14:54

I Söndags var det lokal hopptävling på Bullersta, och jag och Sven var med.


I 75 cm (som var en clear round) blev vi felfria och fick en liten rosett. Han var hur duktig som helst, tittade inte på något hinder alls. För att vara våran första hopptävling så är jag hur nöjd som helst!


I 85 cm som var A0/A0 (omhoppning) så gick det superduperbra! Det var en rätt så lång bana som jag inte hann gå mer än en gång tyvärr. För när jag kom ner från första klassen och skulle kolla andra banan så skulle den stängas om fem minuter. Alltså blev det lite stressigt.

Jag kollade iaf lite på banan och gick den en gång. Det resulterade med att jag knappt kunde banan och var väääldigt nervös när jag skulle in på banan. Men jag gjorde så gott jag kunde. Han var jätteduktig och hoppade jättefint, fick till en bra omhoppningssväng för sen glömde jag nästan bort vilka hinder som var med. Även om det inte gick så snabbt så gick jag upp i ledningen. Och till sist så slutade jag på en femte plats! Är hur nöjd som helst.

Jag fick en grön (fin) rosett, en plakett och en foderpåse från HÖÖKS som det stog KRAFFT på. HÖÖKS sponsrade tävlingen.


Jag är i allafall jättenöjd, Sven var superduktig! Så nu laddar vi om inför KM i hoppning som är den fjärde december. Km:et för ridskoleponny går i 80 cm med omhoppning på tid. Det blir nog lätt för oss, haha! :D

  

   

världens finaste är han!


/ Amanda

Ovido - Quiz & Flashcards