aamandakarlsson

Alla inlägg under december 2010

Av amanda karlsson - 31 december 2010 15:23

Hej, här kommer ett smakprov från lottatränigen :)

jag & felix



 

  julia & kris   jag & felix igen


Träningen gick superbra, förutom att han blev trött efter en stund. Det är jobbigt att springa i 75 min :p.

Nu ska jag duscha och göra mig i ordning för sen kommer Alexs och Maria, Lina kunde inte för hon har blivit magsjuk, krya på dig Lina!

Om ni har tur så kanske det kommer en Dresscode sen ;)

  

Av amanda karlsson - 31 december 2010 14:21

Hej,

just nu sitter jag och redigerar alla bilder från Lotta Björe träningen som var idag. Det kommer upp bilder snart :)

  

Av amanda karlsson - 30 december 2010 21:48

Hej,

jag vet inte om ni kommer ihåg men jag, min syster och min mamma och våra kompisar Emma Ellen och deras mamma Åsa var ju iväg till Stockholm i April. Då var vi på The Studio och sedan bodde vi på hotell. I allafall..

när vi hade gått av tåget som vi tog till Stockholm så började vi gå mot The Studio, det var inte så långt att gå, kanske tio minuter? Då i allafall när vi hade kommit halvvägs så kom beridna högvakten längs vägen, och jag tog fram min kamera fort som jag vet inte vad och tog massa kort, dem blev inte jättebra men jag har glömt att lägga ut dem, så nu tänkte jag att det kommer lite bilder därifrån :)

                

hoppas ni gillade dem, har lite idetorka.Om det är nåt ni vill läsa om eller undrar så kommentera gärna :)

  

Av amanda karlsson - 30 december 2010 21:41

Heej på er!

Nu har jag bestämt mig :) Jag tänkte ha en tävling där jag utser årets blogg. Ni som vill vara med kommenterar det här inlägget med "Jag vill vara med i tävlingen om årets blogg".  Och såklart skriver ni eran bloggadress och erat för och efternamn.  Tävlingen avgörs om ca en vecka ;) Så nu vill jag att så många som möjligt kommenterar och är med i tävlingen!

  

  

Av amanda karlsson - 30 december 2010 11:33

Heeeej,

har glömt att berätta att jag har blivit månadens blogg på http://tthepink.blogg.se (charlottas blogg).

Tack Charlotta och alla som röstade på mig :)


Tycker  ni att jag  ska ha någon tävling varje månad som man kan bli utsedd till måndadens blogg? Jag ska fundera lite, men kommentera gärna vad ni tycker!

Jag kanske ska ha en tävling nu, eftersom det är näst sista dagen på det här året. I den tävlingen ska jag utse årets blogg, man kommenterar "jag vill vara med i tävlingen om årets blogg" och skriver sin bloggadress.

Vi får se, uppdaterar sen om det blir nån tävling eller inte :)

  

Av amanda karlsson - 30 december 2010 11:27

Hej på er!

Just nu håller jag på och städar, kände att det behövdes nu såhär innan nyår! Fredrik ringde för en stund sen, han kommer och hämtar oss om nån timme, och så ska vi rida några hästar och fixa lite på ekeby. Så det är väl bara att städa på och försöka äta nåt om en stund.
Har varit lite dålig uppdatering nu på sistonde, men jag och julia har varit på ekeby nästan varenda dag så jag har inte haft tid. Ska försöka ta med mig kameran till stallet så ni kanske får se några kort sen :) Jag tror att batteriet tog slut igår, får ladda den nu.

Men nu måste jag fortsätta städa,

  

Av amanda karlsson - 22 december 2010 13:09

Heej bloggen!

Världens sämsta uppdatering var det här! Men nu kommer det ett kanske efterlängtat inlägg :)


Idag var det julavslutning i skolan, vi slutade kvart i elva ungefär. Vi började vid 8.25 som vanligt, vi var i aulan en timme och det var några som sjöng/dansade och rektorn delade ut stipendium. Sedan samlades vi och fikade lite och hade nån liten frågesport som var vääldigt enkel, och sen fick vi våra terminsbetyg! Jag blev ganska nöjd faktiskt, jag fick ett MVG (näästan två) 8 VG:n och 4 G:n.

Bild - VG
Engelska - VG
Hemkunskap - VG
Idrott - G          
Matematik - G
Språkval Tyska - MVG
Biologi - VG
Fysik - VG
Kemi - G
Teknik - VG

So - VG (näääääääästan mvg)

Slöjd - G
Svenska - VG


Jag tycker iallafall att det var bra.

I No:n skulle jag fått mvg, ska prata med Tuve, i So:n var jag hur nära mvg som helst :) De här betygen är ju inte jätteviktiga, det är ju liksom slutbetygen i nian som räknas egentligen.

Meeen nu ska jag och Julia slå in lite julklappar!


     

Av amanda karlsson - 10 december 2010 09:55

Heej,

äntligen är det fredag igen. Idag känner jag mig lite piggare men fortfarande jätteförkyld. Hoppas att jag blir frisk till ikv. Imorgon är det genrep för luciashowen, ska vara i stallet heeela dagen och då hoppas jag att jag är frisk! Just nu känner jag mig lite nervös för showen, eftersom att jag ska rida.. men hoppas det går bra.
Just nu gör jag inte så mycket, tv:n är på och det spelas musik på MTV.. Julia sover, men jag tror att jag ska låta henne sova vidare :)

Vad vill ni läsa om idag? Nån som har några idéer?

jaja, nu ska jag ta nån liten frukost snart tror jag.

en liten julinspirerad bild..

  

Ovido - Quiz & Flashcards