aamandakarlsson

Alla inlägg under juni 2010

Av amanda karlsson - 30 juni 2010 21:23

Här kommer dagens låt som spelas om och om igen..

kram amanda

Av amanda karlsson - 30 juni 2010 21:14

åååååh vad jag längtar!! om 13 timmar sitter jag i bilen på väg till gröönan :D!


men nu mååste jag verkligen duscha, men jag orkar inte, men jag måste...


kraam på er

Av amanda karlsson - 30 juni 2010 20:34

AMANDA HISSAR

 

Jag vill börja med att hissa KINAPUFFAR! jag vet att det är en konstig sak att hissa, men jag älskar verkligen kina puffar xD! dom är goda, och veet ni vad? om man äter en så måste man bara ta en till!

 

AMANDA DISSAR

 

Jag vill dissa att man inte kan betala med kontanter på bussarna längre! liksom, alla åker ju inte buss så ofta.. och när man väl ska göra det så måste man köpa busskort? jag tycker att det är vääldigt dåligt. varför alltid ¨krångla ttill det så mycket? bajs på det.

sådär, det fick bli en kort Hiss&Diss :)

 

Kram amanda

Av amanda karlsson - 30 juni 2010 20:26

heej,

nu har jag faktiskt nästan gjort aallt på min "Att göra lista". Nu ska jag bara duscha och sova! Men innan jag sover så måååste jag kolla på Morden i Midsomer, jag ääälskaren.

Jag älskar verkligen deckare, mina favorit serier är Morden i Midsomer och Kommisare Lynley OCH Ett fall för frost! Det är perfekt att kolla på innan man går och lägger sig ;P.


Hoppas ni får en bra kväll!


Kram amanda


Av amanda karlsson - 30 juni 2010 17:42

heej,

kom nyss hem från stan. jag köpte 2 tröjor (som jag delar med julia) och ett par ridbyxor och en present till mamma :)

det kommer bilder på det sen, och facelook och outfit! imorgon kommer pappa och hämtar julia och mig vid tio :)


kram amanda

Av amanda karlsson - 30 juni 2010 13:07

heej,

vad är det här för sommarväder? helt plötsligt började det spöregna och hagla, men nu slutade det tydligen igen.

blääääää, det som skulle vara jättevarmt och sol idag? jag hatar regn.

men nu ska jag göra mig i ordning och sticka ner till stan.


Kram amanda

Av amanda karlsson - 30 juni 2010 12:39

heej,

jag tänkte skriva lite vad jag tycker om några bergochdal banor och sådant på Gröna Lund!

Jetline

Jetline:
Den bergochdalbanan är faktiskt min favorit! Den är lixom inte läskig men det kittlar så härligt i magen ;P. Det jag älskar mest av Jetline är första nerförsbacken. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer om den, den är helt enkelt bäst!

Kvasten

Kvasten:

Den är också en av dom bättre bergochdalbanorna! Jag älskar själva "stolarna" som man sitter i, det känns så härligt att sitta och typ fladdra med benen när man åker. Jag brukar alltid dra upp benen när man åker längst ner, det känns som om man kommer slå fötterna i marken eller åka in i den där pelaren som står där nere :D. Den är inte aalls läskig, den brukar jag åka bara för att den är så härlig!

Nyckelpigan

Nyckelpigan:
Trots att den är en barnkarusell så är den faktiskt läskigare en de stora bergochdalbanorna! Det blir så ryckiga svängar, och så känns det som om man kommer ramla ut i svängarna. Så Nyckelpigan dissar jag! Den är ingenting för mig.

Vilda Musen

Vilda Musen:
Den är väldigt rolig i första backen, men nackdelen med den är att den är så ryckig i svängarna, meningen med den är att det ska kännas som om man kommer åka rätt ut och att den inte kommer svänga. Visst det är en bra idé men det är lite jobbigt för man måste spänna typ nacken, iaf jag :D Men jag tycker ändå att den är jätterolig att åka.

Fritt fall:

Den är jääätterolig, när jag åkte den sist så kommer jag ihåg att jag spännde hela kroppen. Det är en ganska häftig känsla av att falla rakt ner från 100 m!

Jag ääälskar den!

Slängungan:
Det är nog den värsta karusellen på HELA gröna lund! Det känns verkligen som om man kommer ramla ner i vattnet! Liksom, tänk om själva gungan släpper då landar man ju rätt ner i havet? uuuuscchh, jag tycker inte om den...


ni får gärna kommentera och skriva vad ni tycker :)


kram amanda

 

Av amanda karlsson - 30 juni 2010 12:27

heej, här kommer den en liten lista på vad jag mååste göra idag!


* Göra mig i ordning
* Äta frukost  det blev McDonalds!
* Åka ner till hästbutiken och köpa ridbyxor
* Äta lunch
* Städa rummet, dammsuga
* Packa och planera inför terränglägret

* Ringa pappa
* Växla pengar

* Lägga fram kläder till imorgon
* Duscha
* SOOOVA!

updade:

kom precis hem från stan. nu är det dags för att packa och fixa kläder till imorgon. jag ska städa på rummet och duscha också!

Kl 20:26- Äntligen, nu är det bara att duscha och sova kvar!



kram amanda

Ovido - Quiz & Flashcards