aamandakarlsson

Alla inlägg under september 2010

Av amanda karlsson - 29 september 2010 21:27

  

Av amanda karlsson - 29 september 2010 20:38

Förut gick julia och jag ut i skogen  och hon tog massvis med fina höstbilder på mig! Hon ska tydligen fixa en ny header till mig också!Så håll utkik nu framöver.
Nu sitter jag och kollar på idol, övertalade mamma förut att vi ska ta hit Cindy på höstlovet :D Happyfaace! Mötet gick bra, äntligen börjar det hända nåt. Men nu ska jag kolla på idol. Det här blir nog sista inlägget för idag. Så dröm sött :)

  

  

Av amanda karlsson - 29 september 2010 14:50

Hej allihopa :)        

Ikväll är det buffmöte igen. Jag hoppas verkligen att buff ordnar upp sig, trots allt.  Nu innan mötet måste jag plugga (som alltid) men sen tror jag faktist att jag ska dra med min syster ut i skogen som "kameraman" och så får hon ta några höstbilder på mig. Skulle verkligen behöva ta bilder, särskilt till headern. Jag har tröttnat lite på den jag har nu och då är det inte lika kul att blogga. Så vi får väl hålla tummarna för att hon hänger med. (; I så fall tror jag att jag ska dra på mig mina uggs och skinnjackan och en halsduk typ. Det är ju lite höstigt, ellerhur ?  Det bli säkert bra, solen skiner ju också så då blir det bra ljus. Bilderna kommer upp på bloggen lite senare isf.


Juste, nu i helgen så är det seriedressyr omgång II. Jag kan verkligen inte bestämma mig om jag ska starta i både LC:2 och LB:2 eller bara LC: 2. LB:n rids ju på helbana, vilket jag aldrig har gjort förut.. antagligen inte Pux heller. Men bara jag bestämmer mig innan fredag så blir det säkert bra (; På lördag är det ju träning inför tävlingen, och då skulle vi jobba med formen. Det är ju alltid bra och då har man ju gjort grovjobbet inför morgondagen. Frida Skarfors ska sova här på lördagen också, det brukar vi göra innan tävlingar och sånt, det är så mysigt (': Är ni sugna på att se vad jag ska ha för utrustning på Pux ? Det kanske kommer upp på bloggen, antingen idag eller imorgon. Jag skulle faktist få låna schabrak av Julia ( happyface) :D. Om jag vill, alltså. Benlindor ska jag förmodligen ha också. Men nu ska jag inte avslöja någonting mer, det får bli en överraskning, typ.

Som sagt, nu står det pluggning på schemat, "ses" sen.


     

Några höstbilder som julia har tagit, oredigerade, förlåt! (;

Av amanda karlsson - 27 september 2010 18:10

Nu är jag hemma igen från stallet! Jag fick inte suune -__________-. Men det blev jättebra iaf för jag fick puux, det var verkligen jättelänge sen jag red henne :) Det gick superbra, hon blir bara finare för varje gång som går. På lördag och söndag är det serieomgång 2 i dressyr, träning på lördag. Jag ska rida LB:2 och kanske LC nånting :) Läängtar, jag är sjukt peppad!

Nästa gång är det teori, och efter det hoppning, DÅ ska jag ha suune! Jaja, ska inte tråka ut alla läsare med mitt häästprat.

Om en stund är det mat, någon sallad tror jag att det blir. Muumsigt.

    

Om du bara visste hur sjukt bra du är :'D <3

  

Av amanda karlsson - 27 september 2010 15:35

Snart åker jag till stallet, blir nog suuune. Men nu måste jag skynda mig. Bloggar mer sen, om jag orkar och hinner :)


Av amanda karlsson - 26 september 2010 16:09

Som sagt, nu ska jag dammsuga hallen och vardagrsrummet. Sen ska jag plugga lite på hemkunskapen, jag hatar verkligen att ha läxa till måndagar? Hur tänker lärarna? aja.. måste fixa det där  nu.

  

Av amanda karlsson - 26 september 2010 15:53

Hej på er, vet inte riktigt vad jag ska skriva. Förut cyklade vi och mötte marcus och hämtade godiset hos simon. Nu sitter jag i soffan och kollar på tv, och äter lite goodis från igår. Snart ska jag dammsuga vardagsrummet och lilla hallen, sen vet jag inte riktigt. Kanske hjälpa mamma med maten, grannarna kommer hit och äter vid typ sex eller nåt.
Just nu är jag jättetrött, jag tror jag har sovit för lite..

imorgon är det skola igen :/ Helgen har gått alldeles för fort. Men det är ju snart helg igen ;P.

  

jag saknar dig.

  

Av amanda karlsson - 26 september 2010 11:24

Hann inte blogga mer igår. Vid typ sju (tror jag) åkte vi till Mamma mia och träffade simon och robin. Dem satt och åt keebaaab :D Robin hade feber så han var väldigt trött och så. När dem hade ätit cyklade vi till ica och köpte maassa coola, OCH jag köpte kinapuffar ^^. Efter det åkte vi hem till simon och kollade på harry potter, och robin somnade på en madrass.. vid halv tio cyklade jag och amanda o lämnade maarcus vid bussen, men vi cyklade så snabt så vi fick vänta på bussen i typ tjugo min :). Under tiden så blev det *liite* flummigt, men ni får tyvärr inte veta vad vi gjorde ^^ hemlis!Idag kanske vi åker till simon o hämtar allt godis, och så. Men nu måste jag äta. KRAMmin dator är cepe, det går inte att ladda upp bilder :(

Ovido - Quiz & Flashcards